Tesla pierde teren în Europa. Cine îi ia locul?

Tesla pierde teren în Europa. Cine îi ia locul?

Deși cererea pentru vehicule electrice este în creștere în Europa, Tesla pierde teren în fața concurenței, în special a constructorilor chinezi, care se mișcă rapid și eficient pe piața europeană.

Europa: O Piață Dificilă Pentru Tesla

În ciuda unei creșteri de 1,9% a cererii pentru mașini noi în Europa în luna mai, vânzările Tesla au continuat să scadă. În contrast, segmentul vehiculelor electrice și hibride a cunoscut o expansiune semnificativă. Totuși, câștigătorii reali ai lunii au fost producătorii chinezi de automobile electrice.

Un exemplu relevant este SAIC Motor — companie de stat chineză care deține branduri precum IM Motors (vehicule exclusiv electrice) și MG. În mai, SAIC a înregistrat o creștere de 22,5% a înmatriculărilor în Europa, iar vânzările sale de vehicule cu energie alternativă au crescut cu 51% față de aceeași perioadă a anului trecut.

BYD Îl Depășește pe Tesla în Regatul Unit

În Marea Britanie, constructorul chinez BYD a vândut 3.025 unități în luna mai, depășindu-l pe Tesla pentru a doua lună consecutivă, care a înregistrat doar 2.016 unități, potrivit EVXL. La nivel european, cererea pentru vehicule electrice cu baterie (BEV) a crescut cu 26,1%, iar producătorii chinezi au vândut în total 65.808 unități, dublându-și cota de piață la 5,9%.

În același timp, vânzările Tesla în Europa au scăzut pentru a cincea lună consecutiv, cu un declin de 40,5% față de mai 2024 – de la 14.682 la doar 8.800 unități.

„În ciuda tarifelor impuse de UE pentru vehiculele electrice chinezești, brandurile din China continuă să înregistreze creșteri solide în Europa”, a declarat Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics, citat de NBC. Acesta adaugă: „Succesul lor se datorează și strategiei de a promova motorizări alternative, precum hibridele și plug-in hibridele, în regiune.”

Ce Fac Producătorii Chinezi Diferit – Și Mai Bine

Unul dintre avantajele majore ale SAIC Motor în Europa este diversitatea gamei de modele — o abordare care răspunde nevoilor tot mai variate ale consumatorilor europeni, de la accesibilitate la eficiență, fără a renunța la tehnologie avansată. În plus, SAIC a investit inteligent în prezența sa pe continent, construind o rețea solidă ce include centre de cercetare și dezvoltare, baze de producție, centre de marketing și distribuție.

Deși Tesla are o fabrică în Grünheide, Germania, modelele sale încep să fie percepute ca învechite în comparație cu noile lansări ale rivalilor. În schimb, SAIC și BYD atrag clienții cu prețuri competitive și modele adaptate pieței locale. Un exemplu este BYD Dolphin Surf, o mașină de oraș foarte populară, lansată recent în Europa, cu un preț de pornire de aproximativ 25.000 USD. În Norvegia, BYD Seal – o berlină cu tracțiune integrală și o capacitate de tractare impresionantă de 1.500 kg – vizează direct publicul Tesla.

Vești Pozitive Pentru Tesla în Iunie?

Există totuși un strop de optimism pentru Tesla în Europa. În iunie, compania a înregistrat creșteri importante în vânzări în Marea Britanie, Spania și Olanda. Marea Britanie a condus acest reviriment, cu o creștere lunară de 224%, în timp ce în Spania înmatriculările s-au triplat față de luna anterioară.

În Olanda, Tesla a fost chiar cel mai bine vândut brand din toate segmentele, conform Teslarati — deși cifrele complete pentru iunie sunt încă în curs de finalizare. Totuși, imaginea rămâne mixtă în alte piețe: în Suedia, de exemplu, înmatriculările Tesla au scăzut cu 70% față de anul trecut, în ciuda unei ușoare reveniri față de luna mai.

Scrie comentariul tău

Conectează-te sau Înregistrează-te pentru a posta un comentariu.
Închide Summer Sale